Operátoři napadli kampaň dTestu za výhodnější tarify. Virtuálové však nabídky poslali!

  • Operátoři zaútočili na NEZISKOVÝ dTest, že chce VYDĚLAT
  • Argumentaci Vodafonu rozbil dTest, argumentaci O2 vlastně samo O2
  • Vítězem je T-Mobile, který se mediální přestřelky raději nezúčastnil

dTest vypsal  kampaň „Chci výhodnější tarif“ a slíbil, že se pro lidi pokusí získat telekomunikační služby za výhodnější ceny. My jsme za tím viděli víc – snahu narušit současné pořádky na trhu, kdy lidé platí hodně a firmy třeba jen desetinu ceníkových cen. Předpovídali jsme, že to je přesně ta věc, do které se tři velcí síťoví operátoři nepustí. dTest kontroval, že jsou podmínky zajímavé i pro virtuální operátory.

Počet zájemců se přehoupnul přes sto tisíc a první fáze kampaně končí. dTest dnes oznámil, že se nepřihlásil ani jeden z trojice velkých operátorů. Ale ani to nebylo třeba – z mediálních útoků Vodafonu a O2 to bylo docela zřejmé.

Operátoři útočí na dTest

Mobilní operátoři nezůstali potichu a obvinili neziskovou spotřebitelskou organizaci dTest, že se snaží obohatit vymáháním lepšího tarifu pro uživatele. Za každého získaného zákazníka pro mobilního operátora požaduje dTest podle operátorů provizi ve výši měsíčního paušálu a také informace o klientech. dTest říká, že peníze získané na provizích chce využít na úhradu kampaně.

„Vyjádření „velkých“ operátorů v médiích chápeme jako zjevnou snahu poškodit dTest a naši kampaň,“ říká vedoucí právního oddělení dTestu.

Vodafone

„Navržená pravidla spolupráce mají za cíl generovat zisk pro dTest, nikoli veřejně deklarovanou ochranu spotřebitelů. V praxi by uzavření smlouvy s dTestem znamenalo zásah do práv zákazníků, omezení hospodářské soutěže na trhu a dokonce povinnost operátora poskytovat soukromému subjektu čistě osobní údaje a informace o svých klientech. V ochraně osobních dat nikdy nebudeme upřednostňovat obchodní zájmy před zájmy svých zákazníků. Z tohoto důvodu jsme navrženou obchodní spolupráci s dTestem striktně odmítli," řekla mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.

Vodafone nám tedy vysvětlil, že požadovaný tarif nemůže nabídnout pro dobro zákazníků. Ale to berte jen jako můj povzdech. Vedoucí právního oddělení dTestu, má sofistikovanější reakci: „Jedná se o nepravdivou informaci. Popisovaná povinnost není ve smlouvě mezi dTestem a operátorem obsažena. Po operátorech žádáme pouze to, aby nám předem poskytli vzorovou smlouvu, obchodní podmínky, reklamační řád či další dokumenty, které jsou hromadě rozesílané zákazníkům. Nejedná se tedy o žádné detailní informace o konkrétních zákaznících.“

O2

Podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové tarify navržené dTestem pomíjejí aktuální stav na trhu a popírají i to, co tvrdil dTest v mediální kampani. „Koncoví zákazníci v dnešní době chtějí zejména datové služby jako automatickou složku tarifu. Tarify dTestu naopak základní objem dat vůbec neobsahují a mají pouze možnost dokoupení dat. Takováto nabídka by podle našeho názoru odpovídala stavu trhu před mnoha lety,“ říká mluvčí O2 pro ČTK.

Hloupé je, že O2 za první kvartál vykázalo, že mobilní internet používá 37 % jeho mobilních zákazníků (1 824 000 / 4 924 000 zákazníků). Argumentace obsahující slova „zákazníci v dnešní době chtějí zejména datové služby“ je tedy poněkud lichá.

Pokračování v úterý

Ještě jednu důležitou věc nevíte. „Virtuální operátoři se do kampaně zapojili a v rámci aukce soutěžili. Výsledky aukce došlých nabídek zveřejníme v úterý,“ říká Lukáš Zelený z dTestu. Tedy úspěch? Alespoň částečný. Jak výhodné nabídky dTest dostal, se dozvíme po víkendu.

dTest podezírá operátory z nekalých praktik. Nasvědčují tomu i podobné nabídky pro MPO

Diskuze (92) Další článek: Nové iPady jsou úžasné, ale Apple zkouší jezdit na mrtvém koni

Témata článku: , , , , , , , , , , , Osobní údaje, Markéta Kuklová, Marketa, Telekomunikační služby, Mobilní zákazník, Nekalý praktik, Lukáš, Osobní údaj, Zjev, Vir, První fáze, Tarif, Fáze, Vymáhání,