Loni ubylo útoků na mobilní zařízení. Dobrá zpráva, ale na fanfáry to zatím není

Dobrou a značně překvapivou zprávu zveřejnila společnost Kaspersky Lab, která se zabývá kybernetickou bezpečností. Mobilní reklamní trojští koně v roce 2017 nebyli tak výraznou hrozbou jako v roce 2016. Má to dva zásadní důvody – jednak se aktivity částečně přesunuly do jiných malwarových kategorií, ale roli sehrála obnova smartphonů, které lidé používají.

V roce 2016 mělo Android ve verzi 5 a starší (tedy ty, které je možné považovat za snáze napadnutelné) 85 % uživatelů, loni už jen 57 %. Naopak stoupl počet uživatelů Androidu 6.0 (a novějších) – z 21 % na 50 %.

Tato data můžeme považovat za důkaz pomaličku se lepšící bezpečnostní situace Androidu. V minulých letech výskyt reklamních trojanů rapidně rostl.

Kaspersky Lab reportuje výrazné změny v technikách infikace zařízení. Aktuálním hitem jsou monetizační postupy, které zahrnují placené SMS a WAP-billing. To je archaická a dnes prakticky nepoužívaná technologie pro připojení mobilů k internetu. Problém je však v tom, že ji operátoři stále nabízí, trojani kliknou na stránky s placenými službami a po aktivování předplatného se peníze automaticky přesunou z účtu oběti na konto hackerů.

Váš názor Další článek: RECENZE: Sony Xperia L2 — podruhé do stejné řeky nevstoupíš

Témata článku: , , , , Minulý rok, Mobilní zařízení, Dobrá, MOBI, Uživatelé, Výrazná změna, F +, Dobrá zpráva, Fan, Zář, Placená služba, Fanfára, Kaspersky Lab, Trojan, Nen, Zařízení, Infikace, Kybernetická bezpečnost,