Trh s nositelným příslušenstvím zaznamenal mírný meziroční vzestup. Ve čtvrtém kvartálním čtvrtletí 2017 se prodalo celkem 38 milionů kusů zařízení, což znamená téměř o 8 % více než ve stejném období roku 2016. Údaj agentury IDC zahrnuje nejen ryzí chytré hodinky, ale také hodinky kombinované s chytrými náramky a jednoduchá trackovací zařízení.
Top 5 světových výrobců nositelností podle objemu distribuce v 4Q 2017:
Výrobce
|
4Q17 Distribuce (mil. ks)
|
4Q17 Tržní podíl
|
4Q16 Distribuce (mil. ks)
|
4Q16 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Apple
|
8.0
|
21.0%
|
5.1
|
14.4%
|
57.5%
|
2. Fitbit
|
5.4
|
14.2%
|
6.5
|
18.5%
|
-17.3%
|
3. Xiaomi
|
4.9
|
13.0%
|
5.2
|
14.7%
|
-4.5%
|
4. Garmin
|
2.5
|
6.5%
|
2.3
|
6.6%
|
4.7%
|
5. Huawei
|
1.6
|
4.3%
|
0.8
|
2.4%
|
93.2%
|
Ostatní
|
15.6
|
41.0%
|
15.3
|
43.5%
|
1.7%
|
Celkem
|
37.9
|
100.0%
|
35.2
|
100.0%
|
7.7%
|
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Wearables Tracker, 1. března 2018
|
Ačkoli jsou to statistik zahrnuty i nejlevnější chytré náramky za pár stovek, první co do objemu distribuce skončil Apple, jehož chytré hodinky Apple Watch se cenovkou blíží deseti tisícům. I tak jich Američané ve vánočním kvartálu 2017 prodali 8 milionů. S odstupem na druhém místě skončil Fitbit, jenž před rokem první pětku vedl. Svůj podíl si víceméně udržel Garmin i Xiaomi.
Téměř zdvojnásobit objem distribuce se podařilo Huawei, které v loňském roce uvedlo poměrně úspěšnou druhou generaci chytrých hodinek Huawei Watch s operačním systémem Android Wear, včetně podpory 4G a hlasových hovorů. Výrobce má dále pod svojí značkou i dceřiným Honorem v nabídce několik náramků.
Jak vybrat chytré hodinky: