Panasonic už nebudeme vnímat jen jako výrobce televizorů. Po sedmi letech by se firma měla do Evropy vrátit s nabídkou mobilních telefonů.
Mobily od japonského výrobce Panasonicu často poutaly naši pozornost na světových veletrzích. Nevěnovali jsme jim však příliš velký prostor, protože u většiny exponátů byl ve specifikacích uveden dodatek: "Určeno pouze pro japonské operátory". Tyto často velmi originálně konstruované a na funkce bohaté telefony neměly zkrátka opustit japonské ostrovy. To by se ale příští rok mohlo změnit. Panasonic chce nepříznivý hospodářský vývoj (za celý rok 2011 očekává Panasonic nejhorší čísla za posledních 10 let) alespoň trochu zvrátit restartem mobilního byznysu a vrátit se tam, kde před několika lety působil.
Vzpomínáte na první chytrý Panasonic? Model X700 z roku 2004 pracoval se systémem Symbian S60
Pomoci k návratu do mobilního odvětví má Panasonicu operační systém Android. Firma uvažuje střízlivě a v prvních fázích nemá ambice dostat se mezi mobilní elitu, po vzoru dnes již menších hráčů Motoroly nebo Sony Ericssonu chce však vybrané regionální trhy zásobovat špičkově zkonstruovanými a dobře vybavenými smartphony. Na trh by se její telefony měly dostávat hlavně prostřednictvím distrubučních sítí nadnárodních operátorů. Podle agentury Reuters bude první na řadě Evropa, v případě kladného ohlasu a rozumných prodejních čísel bude následovat severoamerický trh a Asie.
Panasonic Lumix Phone 101P
Málokdo si dnes pamatuje, že telefony značky Panasonic jsme před rokem 2005 mohli zakoupit i v českých prodejnách. Některé modely se dokonce v ČR konstruovaly. Potom se ale firma ze světových trhů stáhla, jako důvod uvedla přiostřující se konkurenci (tehdy se začal ve větším měřítku prosazovat dravý Samsung) a neuspokojivé hospodářské výsledky. S výrobou mobilů však Panasonic nikdy zcela neskončil, omezené portfolio telefonů na míru každoročně dodává největším japonským opeátorům.
Nejrůznější barvy, velký displej, špičkový hardware a malá tloušťka. Takové jsou japonské smartphony
Výhled Panasonicu do roku 2015 počítá s tím, že ročně na celém světě prodá zhruba 15 milionů smartphonů. Přitom polovina z tohoto množství by měla být určena pro zahraniční mimojaponské trhy. S tímto množstvím by se firma viděno optikou současných prodejních čísel na trhu smartphonů mohla vejít do první desítky producentů chytrých telefonů. Pokud se Panasonic rozhodne dodat do Evropy své špičkové přístroje, můžeme se těšit například na telefon funkčně podobný vodotěsnému Lumix Phonu 101P.